Guillermo Vergas Habacus: Όταν η τέχνη σκοτώνει….

2008 Απριλίου 20

Ο κύριος Guillermo Vergas Habacus αποφάσισε να “υπηρετήσει” την τέχνη στην Κόστα Ρίκα αφήνοντας ένα σκυλί να ψοφήσει από την πείνα και την δίψα σε μια έκθεση τέχνης….Είχε πληρώσει κάποια παιδάκια να πιάσουν τον σκύλο και αυτός τον έδεσε και παρότρυνε τους θεατές να μην τον ταϊσουν ή να του δώσουν νερό μέχρι να πεθάνει. Όπερ και εγένετο… Και μετά από αυτό οι πολιτιστικές αρχές της Κοσταρίκα τον επέλεξαν να εκπροσωπήσει την χώρα στην Μπιενάλε της Κεντρικής Αμερικής στην Ονδούρα!!!!

Δες τε φωτό εδώ και επίσης μια online διαμαρτυρία για την επιλογή του καλλιτέχνη εδώ

Τα ερωτήματα μου βέβαια δεν αφορούν μόνο τον καλλιτέχνη και τον διεθνές κράξιμο που έχει να αντιμετωπίσει, αλλά τους θεατές! Κανείς δεν τόλμησε(?) ή εξεγέρθηκε εναντίον αυτού του εγκλήματος; Κανείς δεν έφτασε σε σημείο να διαμαρτυρηθεί πριν το έρμο ζωντανό χάσει την ζωή του και να σταματήσει το έγκλημα; Έχουμε φτάσει σε τέτοιο σημείο παθητικότητας που στο επόμενο reality μπορούμε άνετα να βλέπουμε φόνους και κανείς να μην αντιδρά; Για εμάς το έγκλημα είναι θέμα για ένα ακόμα τηλεοπτικό παράθυρο ή καμιά καλή ταινία, ώστε να μην αισθανόμαστε την ολοκληρωτική αποξένωση από το θύμα , την πράξη και την εκγληματική συμπεριφορά;

Φτάσαμε κάθε μέρα να σηκώνουμε τους ώμους μας για τόσα πολλά, που ένα τέτοιο έγκλημα μπροστά στα μάτια μας, μας κινεί μόνο την περιέργεια ως πρωτότυπη ιδέα του εγκληματία;

Όσο δε για την τέχνη…ε και ο Χίτλερ τι έκανε μωρέ ο άνθρωπος; Μια μορφή τέχνης!!!

μετά από αυτό ξαναθυμήθηκα και το τραγουδάκι μου

Είναι η ρουτίνα και η αδράνεια εχθροί μου, είναι το βλέμμα που δειλιάζει φυλακή μου, είναι το θράσος στη παράδοση αρχή μου, είναι ότι μετάνιωσα που δεν δοκίμασα, ήττα, πληγή, διδαχή στη ψυχή μου.

40 Responses leave one →
  1. 2008 Απριλίου 20
    Πηνελόπη permalink

    po po …… to exeis katalabei pws eimaste agelh? pws exoume thn anagkh na akolou8oume ton kako ton luko? des piso sthn istoria alla kai twra poso epituxia exoun oi psuxakides ,pws tous akolou8ei o kosmos.Anarwtiemai emeis ti eimaste? m ponese auto pou eida apo thn mia giati exw psuxw8sh me ta zwa, kai apo thn allh pou den eimai san auta…..

  2. 2008 Απριλίου 20

    όλο αυτό που έγινε, αποτελεί μια μορφή ύβρεως στον πολιτισμό του – φερόμενου και ως – ανθρώπου…

  3. 2008 Απριλίου 20

    Καλημέρα κι από εδώ…δυστυχώς το έχω δει εδώ και καιρό κι ακόμη με βασανίζει η σκέψη…σε βίντεο που κυκλοφορεί, ο κόσμος απλά χαζεύει απαθής, όπως τελικά έχει συνηθίσει να κάνει και σε άλλες περιπτώσεις…θέλω να πιστεύω όμως πως θα βρεθούν αρκετοί που θα υπογράψουν τη διαμαρτυρία (στο λινκ που έβαλες)και ίσως σταματήσει η αισχρότητα αυτή (μέχρι την επόμενη δυστυχώς)

  4. 2008 Απριλίου 20
    prassa evagelia permalink

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΕΠΙΑΣΕ ΘΛΙΨΗ ΟΤΑΝ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ.ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΑ.ΝΤΡΟΠΗ,ΞΕΠΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΜΘΡΩΠΟΥ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΥ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ. ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΚΡΕΜΑΣΜΑ Η ΑΚΟΜΗ ΚΑΙΝΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΝΟΜΙΣΜΑ…..ΑΚΟΥ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟΛΜΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΤΕΧΝΗ…..ΕΧΩ ΗΔΗ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ….ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ…

  5. 2008 Απριλίου 20
    George Pitaoulis permalink

    Απαράδεκτο και σίγουρα δεν είναι τέχνη.

    Αλλά ας κοιτάξουμε γύρω μας κι ας κάνουμε όλοι έα μικρό καλό, να βοηθήσουμε κάποιον ο οποίος το χρειάζεται. Έτσι θα βελτιωθεί ο κόσμος μας και όχι με το να κάνουμε μονάχα κριτική. Αν και ουτοπικό το θέμα της ταινίας “Pay it Forward” είναι πιστεύω η λύση στην κατηφόρα που έχουμε πάρει.

  6. 2008 Απριλίου 20
    marina permalink

    ΑΠΛΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ..ΤΟ ΕΧΩ ΔΕΙ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙΡΟ ΤΩΡΑ..ΣΤΟ “ΟΝΟΜΑ” ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΛΛΟΙ ΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ Μ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ,ΒΑΣΑΝΙΖΟΝΤΑΣ ΑΛΛΟΥΣ..
    ΑΚΟΜΑ ΑΠΟΡΩ ΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗΛΗ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΤΟ ΦΡΙΚΤΟ ΘΕΑΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑΝ!!!!!!
    ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΑΣ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ..ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΕΠΟΝΤΑΙ..ΑΣ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΗ ΑΥΤΗ!
    ΣΗΜΕΡΑ ΕΝΑΣ ΣΚΥΛΟΣ, ΑΥΡΙΟ? ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ? ΤΕΧΝΗ..ΑΛΛΟΘΙ!

  7. 2008 Απριλίου 20

    @Πηνελόπη ..δεν δέχομαι ότι είμαστε αγέλη αν και πολλοί θα το ήθελαν
    @Σπύρο δυστυχώς οι θεατές είναι το πρόβλημα…συμφωνώ μαζί σου
    @elafini με τρελλαίνει η ιδεά ότι τόσοι άνθρωποι απλώς χάζευαν
    @ευαγγελία …ναι είναι απαράδεκτο αλλά οι διμαρτυρίες δεν είναι ανώφελες χρειάζονται
    @γιώργος δεν έχω δει το Pay it forward τελικά θα πρέπει να το δω
    @marina μου άρεσε το τέχνη άλλοθι…τα λέει όλα

  8. 2008 Απριλίου 20

    …..Σαν την τέχνη του Kοσταρικανού καλλιτέχνη Guillermo «Habacuc» Vargas με το σκυλί που εκτίθεται πεθαίνοντας: το σοκ του θανάτου. Σ’ ένα κοινό βαριά εθισμένο στην τέχνη–σοκ, στην οπτικοακουστική τεκμηρίωση της βίας και του πόνου, σε ανατριχιαστικά βίντεο, η τέχνη γίνεται snuff, ο θάνατος γίνεται live show, αισθητικοποιείται. Kαι αρέσει.( Ν. Ξυδακης)

    Στο βωμο της τέχνης και της υπερτατης βλακείας, θυσιάζει ο άνθρωπος τον σεβασμό που οφείλει να έχει απέναντι στα ενστικτά του. Και το να σεβεσαι τα ενστικτα σημαίνει σε τελευταία ανάλυση ότι μπορεις να τα ελέγχεις , να τα κουμαντάρεις. Ο δήθεν καλλιτέχνης θέλησε να προκαλέσει. Θυμάσαι το Ντιστρόι Αθενς που ολοι σπευσαμε να χειροκροτήσουμε ; Πολλές φορές χειροκροτάμε από αγνοια ή απο φόβο μην μας πουνε εκτός… Ισως σ εκεινη τη μακρινή χωρα με τον σκύλο, οι άνθρωποι πάλι να φοβούνταν να αντιδράσουν.Οσο για τα παιδιά, μα υπάρχει πιο σκληρό πραγμα στον κόσμο τουτο από τα παιδιά ;
    φιλια

  9. 2008 Απριλίου 20

    @ritsmas συμφωνώ από την διαπίστωση του ξυδάκη… Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα κάνω οτιδήποτε ενάντια στιν ομοιομορφία και την απάθεια

  10. 2008 Απριλίου 20

    Απαίσιο, εμετικό, εξευτελιστικό. Αυτή η “τέχνη” είναι προσβολή στην αισθητική, προσβολή σε κάθε μορφή ζωής σε αυτόν τον πλανήτη που τον πληγώνουμε κάθε μέρα.

    Η τέχνη πρέπει να λέει αλήθειες και να σέβεται τη ζωή, όχι να την καταστρέφει.

    Το Destroy Athens δεν στρεφόταν ενάντια στη ζωή. Ο Vergas Abacus (κρίμα στον άβακα) στρέφεται. Όταν η αφαίρεση της ζωής σε πραγματικό χρόνο, και όχι σε συνθήκες μυθοπλασίας, γίνεται “αισθητικό αντικείμενο” και “έργο τέχνης”, τότε ΝΑΙ ο πολιτισμός μας έχει πρόβλημα. Αν είναι έτσι οι βασανιστές στο Γκουαντάναμο και αλλού στον πλανήτη δημιουργούν τέχνη. Το βίντεο που οι μπάτσοι στο Α.Τ. Ομονοίας έβαζαν τους μετανάστες να αλληλοχαστουκίζονται αξίζει να εκτεθεί στο ΕΜΣΤ. Δεν είναι έτσι. Υπάρχουν και όρια!!!

  11. 2008 Απριλίου 20

    @the boy next door συμφωνώ απόλυτα…

  12. 2008 Απριλίου 20
    SkyNick permalink

    Exei xathei kathe metro…
    Poioi einai oi anthropoi kai poia einai ta zwa….????

  13. 2008 Απριλίου 20

    Για να σούμε πόσο καιρό ακόμα θα ασχολούμαστε με αυτόν τον κύριο… προτείνω να του κάνουμε ακριβώς το ίδιο που έκανε στα σκυλιά και να τον εκθέσουμε. Not bad

    PS: Σε ανακάλυψα μανιακέ bidder της Τσαπερδόνας! χαχαχα (σατανικό)

  14. 2008 Απριλίου 20
    rena chronaki permalink

    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΡΙΚΙΑΣΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ,ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΑΣ ΚΡΥΒΩ ΠΩΣ ΜΕ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΕΙΔΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΟ ΔΑΔΙΚΤΥΟ.ΠΑΝΤΑ ΠΙΣΤΕΥΑ ΚΑΙ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΥΣ ‘ΣΥΓΚΑΤΟΙΚΟΥΣ”ΤΟΥ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ.ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΑ ΟΡΙΑ ΜΟΥ!!!ΣΚΟΤΩΣΑΜΕ,ΠΟΔΟΠΑΤΗΣΑΜΕ ΖΩΑ,ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΗ ΣΑΡΚΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΡΟΦΗ,ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΦΟΡΑΜΕ ΕΜΕΙΣ…ΤΩΡΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΤΟΥΣ!ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΑΝΤΑ ΖΟΥΣΑΝ ΣΕ ΑΡΜΟΝΙΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ,Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ,ΑΥΤΟΣ Ο ΣΚΥΛΟΣ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΕ ΤΟΝ “ΑΝΘΡΩΠΟ”ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ,ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΒΟΗΘΗΤΟΣ ΓΙΑ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΝΟΙΚΟΥ ΜΥΑΛΟΥ ΠΟΥ ΘΕΩΡΕΙ ΠΩΣ ΤΟ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙΣ ΜΙΑ ΖΩΗ,ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΕΧΝΗ…ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΕΝΟΣ ΖΩΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΤΑΠΕΙΝΩΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ…!ΜΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΜΑΧΕΣ,ΤΟΤΕ ΠΟΥ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΕΣΕΡΝΕ ΤΟ ΠΤΩΜΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥ ΤΟΥ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΘΕΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΣΜΟ…ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΓΙ’ΑΥΤΟ..ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ,ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.ΟΠΟΙΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕΝΕΙ ΣΙΩΠΗΛΟΣ,ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ..ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΡΓΟΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ,ΔΙΝΕΙ ΤΗ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ!ΕΓΩ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΤΗ ΔΩΣΩ…ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΩ ΦΟΝΙΑΣ.

  15. 2008 Απριλίου 20
    alex permalink

    ap oti faainetai dn kanei pleon se kanenan mas ais8isi kati toso apotropaio..i sunehis provoli fonon,8anaton kai loipon apotropaion praxeon mas ehei valei sto uposineidito mas tin idea tou fonou,eite zoou eite an8ropou akoma,san kati fusiologiko kai anamenomeno..arage prin merika hronia 8a tolmouse kaneis na kanei kati tetoio?

  16. 2008 Απριλίου 20

    @skynick υπήρχε και ποτέ μέτρο;
    @mad ενδεχομένως για δημοσιότητα και να το δεχόταν….εσύ ο αντίζηλος στην τσαπερδόνα;;;
    @rena τέτοια αντίδραση θέλει…οι θεατές ακόμα δεν μπορώ να το χωνέψω

  17. 2008 Απριλίου 20

    This act show one more time the Humanity’s inhumanity, not the fact that this “Artist” did this act, but the fact that no one spoke out when this process was underway. when we abuse childlike qualities in animals – when we take advantage of trust, sweetness, simplicity, or innocence, for example for the sake of pseudo art – we are well on our way to the abuse of children.

    For decades researchers, child and animal protection professionals, and educators have been pointing to the correlation between the treatment of animals and the treatment of children.

  18. 2008 Απριλίου 20

    Εγώ πιστεύω ότι είναι ένα μεγάλο hoax…
    Ο τύπος εξήγησε…Το πήρε από τον δρόμο το έδεσε για τρείς ώρες και μετά το τάισε κιόλας.
    Έχετε δει εσείς φωτογραφίες του σκύλου που φαίνεται πεθαμένος?
    Πιστεύω ότι αν μας σοκάρουν οι φωτό ενός δεμένου σκύλου που είναι κατα-ταλαιπωρημένος, το γδάρσιμο ζωντανών ζώων πρέπει να μας εξοργίζει!
    Το youtube φιλοξενεί άπειρα παραδείγματα…
    Παράδειγμα: http://youtube.com/watch?v=uZBJnJ4vWLI
    Όποιος έχει πρόβλημα με σοκαριστικές εικόνες καλύτερα να μην το δει!
    Κάπου στα 5′:35″ θα σας σηκωθεί η τρίχα…
    Και προφανώς αντί να υπογράφουμε όλοι petitions, ας μαζέψουμε ένα αδέσποτο από την γειτονιά μας…Αυτό θα ήταν μια καλή ενέργεια!

  19. 2008 Απριλίου 20

    http://azumuth.wordpress.com/2008/04/15/are-we-sheep/
    Και επίσης μια άλλη οπτική σε αυτό το θέμα…
    Guillermo Vergas Habacus: Όταν η τέχνη σκοτώνει… Σωτήρη μήπως πρέπει να αλλάξει ο τίτλος σε Guillermo Vergas Habacus: Όταν η τέχνη παρεξηγείται και η πληροφορία αλλοιώνεται…

  20. 2008 Απριλίου 20
    έλλη διακαναστάση permalink

    Τι να πει κανείς.
    Γενικά είμαι κατά της λογοκρισίας στην τέχνη. Αλλά όταν μπορώ να δεχτώ ότι ειναι τέχνη. Τώρα έχω διαβάσει και μερικά άρθρα που λένε ότι ο σκύλος τελικά δεν πέθανε.
    Αλλά και έτσι να είναι, έχει σημασία?αλλάζει κάτι?
    Δηλαδή το ότι υπέφερε ένα σκυλί τόσες μέρες το δεχόμαστε?
    Κι αν εγώ ήθελα να δέσω τον “καλλιτέχνη” και να τον αφησω σε μια κολώνα και του έλεγα ότι κάνω για να συμβολίσω το πόσο υποφέρει η τέχνη- δένοντας ζωγράφους (παρα τη θέληση τους) σε κολώνες- θα το δεχόταν ως καλλιτέχνημα?
    το ότι το κοινό δεν έκανε τίποτα είναι όντως ανατριχιαστικό.
    Από την άλλη όμως το ότι έγινε θέμα στις ειδήσεις, θέμα σε blogs,το οτι ακόμα και στο facebook (που δε φημιζεται για το μαχητικό πολιτικο-κοινωνικό του περιεχομενο) υπάρχουν group που είναι εναντίον, δείχνει ότι δεν είμαστε και παντελώς απαθείς.
    Ο κόσμος αντιδρά, έστω και καθυστερημένα.
    Βέβαια αν έχει πεθάνει το ζωντανό δεν αλλάζει κάτι
    αλλά μπορεί να αποτρέψει κάτι παρεμφερές.
    όπως και να έχει θα ήθελα να διαβάσω μια συνέντευξη του ‘καλλιτέχνη”. όχι για να του δώσω άλλοθι. Απλά είμαι πραγματικά περιεργη να δω τι είχε στο κεφάλι του. Νόμιζε ότι προσφέρει κάτι εικαστικά?ότι δίνει έρεισμα για προβληματισμό?Διοτι το τελευταίο το κατάφερε. Προβληματιζόμαστε, αλλά για την σκληρότητα του και την αδιαφορία των θεατων. Εάν ήταν αυτός ο σκοπός του (που πολύ αμφιβάλλω) ε τι να πω τα κατάφερε.έγινε γνωστός ως ο πιο απεχθής καλλιτέχνης και ότι και να κάνει για να το αλλαξει αυτό, θα είναι πολυ΄δύσκολο.

  21. 2008 Απριλίου 20
    thejackal permalink

    έχουμε μεταλλαχθεί… παράνοια; κτηνωδία; φρικιαστικό; χάσαμε το μέτρο? προσπαθώ να φανταστώ την εικόνα… ναρκωμένοι τάχα μου φιλότεχν@ (θα ξεράσω) παρακολουθούν με απάθεια ένα τόσο απελπιστικά απάνθρωπο θέαμα. Μήπως άσκησαν και κριτική?
    Το λυπηρό είναι ότι “μας” εκπαιδεύουν..δυστυχώς… σταδιακά και ασυνείδητα σε τέτοιου είδους αποτρόπαιες και ακραίες καταστάσεις!

  22. 2008 Απριλίου 20

    @alex και πριν από χρόνια γινόταν και σε κάθε πόλεμο γίνεται…αλλά όχι να το αποκαλούμε και τέχνη
    @adonis πολύ καλό κειμενάκι
    @cyber εισαι λίγο προκατειλημμένος, οι δικαιολογίες έπεσαν αφού έφαγε το κράξιμο και οι υπόλοιποι καλλιτέχνες υπέγραψαν για να μην συμμετάσχει στην έκθεση. Και οι πολιτικοί βέβαια της χώρας πήγαν να καλύψουν την γαΙδουριά τους….

  23. 2008 Απριλίου 20
    thejackal permalink

    Το λυπηρό είναι ότι “μας” εκπαιδεύουν..δυστυχώς… σταδιακά και ασυνείδητα σε τέτοιου είδους αποτρόπαιες και ακραίες καταστάσεις!

    σήμερα η τέχνη είναι το όχημα…αύριο θα είναι κάτι άλλο.

  24. 2008 Απριλίου 20

    @ελλη έδωσε έαν πολύ καλό παράδειγμα και τα συμπεράσματα σωστά…πέτυχε την αρνητική δημοσιότητα στο μάξιμουμ. Ακόμα και ανέκδοτο να ήταν είναι κακόγουστο
    @thejackal συμφωνώ μας έχουν εκπαιδεύσει χρόνια. Για αυτό και προσλαμβάνουν σκηνοθέτες σε κάθε πόλεμο αλά Ιράκ..για αν βλέπουμε την βία ως μέρος video game

  25. 2008 Απριλίου 20

    Η τέχνη έχει γίνει καταναλωτικό προϊόν…
    και η κατάληξη της υπερκατανάλωσης είναι η υπερβολή.
    Στον καιρό του big brother αυτό θα έπρεπε να το περιμένουμε.
    Κάτι έλειπε από αυτά τα κατασκευάσματα και ήρθε δια του σκυλίσιου θανάτου.
    Οι καλλιτέχνες λένε συχνά ότι είναι ωραίο είναι και ηθικό.
    Σε μας βέβαια αυτή η ιστορία δεν φαίνεται ωραία στους Κοσταρικανούς όμως;
    Τέλος πάντων, ευτυχώς στην Ελλάδα, αυτός ο “καλλιτέχνης” σίγουρα θα είχε καταδικαστεί για βασανισμό ζώου..
    Καλά δεν βρέθηκε κανείς να το ταϊσει το ζωντανό;

  26. 2008 Απριλίου 20
    Ευτυχία Παπαλουκά permalink

    Πόσες φορές εγώ περπατώντας στο δρόμο προσπέρασα ένα σκυλί που πεινούσε και το είχα ήδη ξεχάσει μετά από μερικά βήματα? Πόσες φορές συνέβη το ίδιο με κάποιο πεινασμένο και άστεγο συνάνθρωπο?

    Τι έκανα εγώ λιγότερο ή περισσότερο απο αυτόν?

    Αλλάζει η πράξη από τον τόπο και την περίσταση?

  27. 2008 Απριλίου 20

    Εγινε της κακομοίρας τη περασμένη εβδομάδα στη μπλογκόσφαιρα για το θέμα που αναφερεις, σκοτωθήκαμε στο μπλόγκ του http://lianokladi01.blogspot.com/2008/04/blog-post_5598.html, ο οποίος συμφώνησε στη θυσία του ζώου, στο όνομα της Τέχνης.
    Περιττό να σου πώ, το είπα κιόλας στον Λιανοκλάδι, ότι διαφωνώ με την όλη σκέψη της αφαίρεσης ζωής για να γίνουμε απο πολύ έως πάρα πολύ φίρμες. Και αν το να σοκάρουμε της μάζες είναι τέχνη, και αν ο εν λόγω “καλλιτέχνης” εκπρόσώπησε τη χώρα του στη Μπιενάλε, θερμά συλληπητήρια εύχομαι και σε αυτόν και σε όσους τον επικρότησαν για τη πράξη του.

  28. 2008 Απριλίου 20

    χωρίς λόγισ

    υγ όπως eurostar

  29. 2008 Απριλίου 20

    @tsouknida ακριβώς το ίδιο ερώτημα έχω..
    @ευτυχία μου δίκιο έχεις…και όχι μόνο εσύ..
    @marina καλα του τα είπες…και εδώ που φτάσαμε τι άλλο θα δούμε για τα δέκα λεπτά δημοσιότητας;
    τέλος προς όσους φίλους μου έστειλαν σχόλια σε μηνύματα και όχι εδώ :
    Δεν με ενδιαφέρει αν όλο αυτό είναι πλάκα και κράτησε 2 ώρες ή 2 μέρες…το βασανιστήριο ενός ζωντναού πλάσματος δεν σταματάει να είναι απαράδεκτο επειδή είναι “για λίγο”. Δεν πάμε καλά μου φαίνεται! Και τέλος να ξαναθυμίσω ότι όταν άκουγε ο ελεύθερος κόσμος για τις διώξεις των εβραίων από τον Χίτλερ έλεγε : “μπα αποκλείεται ψέματα, για πλάκα τα λένε…”
    έλεος που λέει και η φίλη μου η Σοφία!!

  30. 2008 Απριλίου 20

    Αν είναι δυνατόν να θεωρείται τέχνη μια τέτοια κτηνωδία.. Το πληροφορήθηκα κι εγώ πρόσφατα. Πραγματικά δεν ξέρω αν είναι περισσότερο εξωφρενική η έμπνευση του “καλλιτέχνη” ή η αδιαφορία του κοινού. Όσο μένουμε απαθείς όμως, τόσο θα πολλαπλασιάζονται τέτοια φαινόμενα. Όσο αποδεχόμαστε την έκπτωση ηθών και ανθρωπιάς, στο όνομα της δημοσιότητας, τόσο χειρότερα θα γίνονται τα πράγματα. Η μόνη λύση λοιπόν είναι η κατακραυγή και η αντίδραση. Αντίδραση με όποιο μέσο μπορούμε!

  31. 2008 Απριλίου 20

    Για το γοόυστα μου είναι αντιαισθητικό κατ’ αρχήν.

    Tώρα, αν είναι και αλήθεια θα είναι απάνθρωπο, θα έλεγα εγκληματικό.
    ‘Eχει το θέμα συζητηθεί και δεν έχει γίνει καθαρό αν επρόκειται για φάρσα – μάλλον προς τα εκεί πάει η ιστορία.

    ‘Iσως πάντως αξίζει να σκεφτούμε πόσα πράγματα προσπερνάμε στη καθημερινότητά μας – πόσα έχουμε συνηθίσει. Yπάρχει μία άλλη “performance” που συμβαίνει κάθε μέρα στις πρωτεύουσες των δυτικών χωρών και τη προσπερνάμε. Eίναι όλοι αυτοί οι εξαθλιωμένοι άστεγοι που ζουν και πεθαίνουν στους δρόμους των πόλεων. Kαι αυτούς τους προσπερνάμε με την ίδια ευκολία σαν κοινωνία. Tους αποδεχθήκαμε σαν φυσική διαδικασία.

    Ας το σκεφτούμε αυτό λίγο.

  32. 2008 Απριλίου 20
    Daphne Panopoulou permalink

    I think its a distorted and deranged version of art and artist.
    The fact that he was allowed to even exhibit his sick abusive version of art is offensive. What shocks me is that the lack of reaction from the people visiting the exhibit…have people become so indifferent to abuse?

  33. 2008 Απριλίου 20

    Εγώ, εγώ! Και δε μας έχεις τιμήσει ακόμα στο fan club που της έφτιαξα! γκρρρ

    Λες να το δεχόταν? Δε νομίζω. Πήρε το μάτι μου ένα δημοσίευμα εδώ στο διαδίκτυο που λέει ότι εκκρεμούν ένα σωρό αγωγές εναντίον του και ότι αναμένεται να μπει μέχρι και φυλακή από τις αγωγές (τα ποσά που εκδικάζονται είναι τεράστια). Νέμεσις δε λέγαν οι αρχαίοι… Ε, αυτό!

  34. 2008 Απριλίου 20

    Πόση βλακεία μπορεί να υπάρχει στον κόσμο; Γιατί δεν κάνει κανείς τον κόπο να βάλει τρεις λεξούλες στο Google, και πιστεύει αμάσητο ό,τι εμφανίζεται στο inbox του; Τσκ τσκ…

  35. 2008 Απριλίου 20

    @alma libre συμφωνώ
    @demasame re δεν είναι μόν πρόβλημ αισθητικής… όσο δε για την αλήθεια του πράγματος ..παντού υπάρχει ένα σκοτάδι.. Ο μόνος υπερασπιστής του καλλιτέχνη ο διευθυντής της γκαλερί ο οποίος και κάτι ψέλλισε για “απόδραση” του δεμένου σκύλου και κανονική διατροφή του!!!
    @mad συνήθως δεν συμμετέχω σε fun clubs ούτε καν του Πανάθα…
    @daphne συμφωνώ
    @spitoskylo όντως η βλακεία της guardian δεν έχει όρια….

  36. 2008 Απριλίου 21

    καλημερα, καλημερα…νομίζω ότι ακουσες πολλα και διάφορα μεσα από τη συζητηση γι αυτού του είδους την τέχνη. Τελικά, δεν ξέρω αν ειναι τί θεωρείται τέχνη ( κι όχι τί θεωρουμε εμείς τέχνη) αλλά τί θεωρείται βλακεία- μωρεία στον άνθρωπο.

  37. 2008 Απριλίου 21

    Ήθελα να πω και εγώ την γνώμη μου (ένα θέμα που είχα κοιτάξει και εγώ), αλλα πιστεύω ότι με κάλυψε πλήρως ο CyberNero, και στο θέμα του hoax, και στο θέμα του αντι να υπογράφουμε όλοι ένα petition από το σπίτι, ας βγουμε λίγο έξω να συμμετέχουμε ενεργά. Καλημερα :)

  38. 2008 Απριλίου 21
    Κυβελου Ρομινα permalink

    Mετα την φρικη του Ναγκασακι κ της Χιροσιμα,δημιουργηθηκε το θεατρο Μπουτο.Οι καλλιτεχνες,βαμμενοι καταλευκοι,προσεφεραν ενα εντονοτατο κ συχνα ανατριχιαστικο θεαμα,κρεμασμενοι ψηλα απο σκοινια,αφαιροντας τα δοντια τους,κοβοντας το δερμα τους ,επι σκηνης,προκειμενου να αναπαραγαγουν την φρικη κ τον θανατο…Συγκλονιστικο θεαμα κ συγκλονιστικοι κ οι ιδιοι.
    Ο συγκεκριμενος “καλλιτεχνης” εφοσων ειναι βαθια “σκεπτομενος” κ τολμα να καταπιαστει με κατι τοσο τρομερο οσο ο Θανατος,ας επελεγε λοιπον να χρησιμοποιησει το δικο του σωμα,για την “διαμαρτυρια” του!!!!Η επιλογη του κακομοιρου ζωου,παραπεμπει μονο στο Σαδισμο κ σε τιποτα αλλο!
    Οπως κ να’χει,με τοση δυστυχια γυρω μας,δεν αντεχω πια,ολους τους ψυχασθενεις,που,στο ονομα της Τεχνης,μας αρρωσταινουν ακομα περισσοτερο!Σκουπιδια κ βια στην Τεχνη!Τρας Αρτ ,βιβλια κ ταινιες γεματες αποτροπιασμο κ εκμηδενισμο της ανθρωπινης ψυχης.Οπως το εργο του Πατρικ Ζισκιντ .Υπεροχες κριτικες,απο ακομα πιο αρρωστους κριτικους …Φυτεψτε ενα δεντρακι.Ζωγραφιστε κατι ομορφο.Γραψτε κατι που χαιδευει την καταταλαιπωρημενη Ψυχη μας .Ασχημα μικρα βρωμικα ανθρωποειδη.

  39. 2008 Απριλίου 22

    Καταιγισμός απο εικόνες καθέ βράδυ στην οθώνη μας, κάθε λεπτο, παντού γύρω μας. Γι’αυτό ο κόσμος δεν αντιδρά, χωρίς να αποτελεί αυτό μια… καλή δικαιολογία.
    Θυμάστε κάποτε, πριν πολλά χρόνια, που δακρύσατε βλέποντας παιδάκια να πεθαίνουν στην Αφρική; Πότε ήταν η τελευταία φορά που σοκαριστήκατε απο μια εικόνα πολέμου?
    Τίποτα δεν μας “ταράζει” πια, τα συνηθίσαμε όλα. Ολα μας φαίνονται “φυσιολογικά”, αφού τα έχουμε αντικρύσει εκατομύρια φορές.
    Ακόμη και τα “καλά” μηνύματα, όπως εκείνη η διαφήμιση εσωρούχων με το μοντέλο που σε…κοίταγε στα μάτια, τοποθετημένη στο πλάι μιας λεωφόρου κάποτε πρόκάλεσε μέχρι και ατύχημα, τώρα χεσμένη την έχουν την Χερτζίκοβα, την συνηθίσανε.
    Ετσι πάει… δυστυχώς.

  40. 2008 Απριλίου 22

    Ειλικρινά έχω σοκαριστεί με αυτό που διάβασα και είδα. Έχω και εγώ σκύλο και πραγματικά είμαι πολύ ευαίσθητη με το θέμα των ζώων. Αυτός ο άνθρωπος θα πρέπει να δικαστεί και επιπλέον οι άνθρωποι που ενώ μπορούσαν δεν έκαναν τίποτα για να σώσουν το άμοιρο ζώο, θα πρέπει να προβληματιστούν για το κατά πόσο είναι άνθρωποι και κατά πόσο ΤΕΡΑΤΑ.

Leave a Reply

Note: You can use basic XHTML in your comments. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS