Πρόγραμμα συνταξιοδότησης στο ΠΑΣΟΚ;

2008 Ιουνίου 12

Δυστυχώς οι εξελίξεις με αναγκάζουν να γράψω ένα requiem για την αποχώρηση του Κώστα Σημίτη από το ΠΑΣΟΚ. Η κατά πολλούς αναμενόμενη αποχώρηση σημαίνει και δημιουργία νέου κόμματος; Ήρθε η ώρα μιας διάσπασης, που μάλλον είχα προβλέψει εδώ και μήνες (πριν τις 11/11/2007); Γιατί αν κάτι με ενοχλούσε στο ΠΑΣΟΚ και μάλλον πολλούς πρώην συντρόφους αλλά και τον κόσμο, τον απλό ψηφόφορο, ήταν ο χυλός της συναίνεσης, που οδηγούσε στην διάχυση ευθυνών ενός ανθρώπου, που καλώς ή κακώς, κρατούσε το κόμμα κάτω από την σκιά της οκταετίας του.

Εδώ ένα χρονικό θα προσπάθήσω να καταγράψω :

Η φοβερή σκηνή στην Βουλή, όταν με τον Βενιζέλο εκτέθηκαν σε ένα προδιαγεγραμμένο σενάριο “εκθρόνισης”.

μετά η απουσία από το συνέδριο

μετά οι εκδηλώσεις του ΟΠΕΚ που ενεργοποιηθήκε “απότομα”

κάτι “καρφωτές” σε δημόσιες συνεδριάσεις

και τέλος η Ευρωπαϊκή Συνθήκη.

Εγώ όλο αυτό το βρίσκω συνεπές σε σχέση με το τι είναι ο Σημίτης ως πολιτικός αλλά τελικά και σαν συγκρότηση σκέψης. Κάνει μια σκληρή και εγωϊστική επιλογή, σε συνέπεια με το πως βλέπει αυτός την πολιτική σκηνή σήμερα.

Από την άλλη μεριά μελαγχολώ λίγο για το μέλλον. Η “εκτόπιση” Σημίτη (αφού δεν μιλάμε για διαγραφή) είναι η αρχή ενός νήματος; Η πάλι μια ανέξοδη επαναστατική γυμναστική του ΓΑΠ; Θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο κόντρας και σκοταδισμού; Ή επιτέλους θα παρθούν όλες οι δύσκολες αποφάσεις που τόσο καιρό αναβάλλονται; Θα καταφέρει να μετατραπεί το ΠΑΣΟΚ σε κόμμα εξουσίας ή θα συρρικνωθεί και άλλο καταλήγοντας σε έναν παράγοντα που ίσως αθροιστεί σε μελλοντικές κυβερνητικές συνεργασίες;

Γιατί η αποπομπή Σημίτη δεν αποτελεί από μόνη της ικανή σύνθηκη να δημιουργήσει δυναμική πλειοψηφίας. Δυστυχώς απαιτούν οι καιροί και άλλες αλλαγές πιο σκληρές ακόμα. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είναι σε τέτοια λογική σύγκρουσης; Το μέλλον θα δείξει!!!

15 Responses leave one →
  1. 2008 Ιουνίου 12

    Σίγουρα ο ΓΑΠ πήρε τα πράγματα στα χέρια του.

    Γνώμη μου είναι ότι ο κόσμος που δραστηριοποιείται στο ΠΑΣΟΚ είναι περισσότερο κατά του Σημίτη παρά υπέρ.

    Πλέον, η μπάλα είναι στα πόδια της πλευράς Σημίτη: θα τον ακολουθήσουν οι υποστηρικτές του ή θα μείνει η ιστορία εδώ που είναι;

    Μένει να δούμε… Πάντως οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι η επίπλαστη ενότητα αποτελεί παρελθόν.

  2. 2008 Ιουνίου 12

    @ασημακόπουλος
    συμφωνώ απόλυτα με το ερώτημα σου και με το τελικό σου συμπέρασμα. και επιτέλους η επίπλαστη ενότητα έχει μόνο κοστίσει…και στον ΓΑΠ και στο ΠΑΣΟΚ και στην χώρα. Το θέμα είναι θα συνεχίσει; Ή πάλι η αγωνία μην χαθούν οι φίρμες; Θα εμπιστευθεί τον κόσμο που τον στηρίζει; Ή παλι ισορροπίες και παλαντζάρισμα;

  3. 2008 Ιουνίου 12

    Αν δεν προκύψει διάσπαση, θα προκύψει συρρίκνωση του ΠΑΣΟΚ…. Ο Γιωργάκης θέλει να απαλλαγεί από εκεινο του κομματι του κόμματος που θεωρεί ότι αμαυρωσε την εικόνα του. Πιστεύει ότι είναι ο μόνος τροπος για να ανακάμψει το κόμμα εν όψει μάλιστα του χαλασμού της ΝΔ και της ακρίβειας και της απραξίας κι ότι αλλο θες πες, και παράλληλα να κλεισει ξανά το μάτι στον Τσίπρα και τα τσιράκια του. Και ενώ το παιγνίδι αναμενόταν προς Σεπτέμβρη μεριά, όποτε πολλοι ετοιμαζονταν να βγάλουν μαχαίρια εναντίον του, ( ελεγαν ότι ειχαν θεσει διορία τις πρωτες δημοσκοπήσεις του Σεπτεμβρίου, με το ανοιγμα των σχολείων κλπ) , εκεινος προτιμησε να δειξει αντριλίκι και να γίνει αρεστός και την αριστερα.
    Εγω τωρα λεω, αφελώς, για δες χαρα ο τσιπρας για την αναμπουμπουλα που προκαλεί!
    Γνωρίζουμε το ποσοστό που ο γιωργάκης χάνει προς τα αριστερά;
    Οσο για τον σημιτακο, αλλαζονική ήταν πάντα η συμπεριφορά του,α λλαζονική παραμένει. Πιστεύει ότι βοήθησε την Ελλάδα να διακριθεί… φανταζομαι καποιος συνεταξε το κειμενο του σχετικού μύθου …. και ότι του αξίζουν εύσημα και υποκλίσεις. Εξ ου και ο τρόπος ανταλλαγής των επιστολών. Δύσκολο το βλέπω να αποτελεσει νεο πολιτικό πόλο, εκτός αν ο Βενιζέλος βρει την κατάλληλη ευκαιρία. ….
    χαιρετω

  4. 2008 Ιουνίου 12

    @ritsmas
    συμφωνώ ως προς την αγωνία προς τα αριστερά του ΠΑΣΟΚ. Επίσης συμφωνώ ότι θέλει να απαλλαγεί από το κομμάτι που του κόστισε και του κοστίζει ακόμα. Συμφωνώ και για τον σημιτικό μύθο. Όχι σε τόσο απόλυτο βαθμό, αλλά περίπου….
    Το ζήτημα είναι ότι κερδίζει πόντους με τους λεονταρισμούς; Εγώ πιστεύω ότι αν είναι αυτή η στρατηγική χωρίς και άλλες πιο πολυπροσώπες και σκληρές επιλογές, θα ξεφουσκώσει ξανά. Όπως και η 11/11. Ατέρμονη επαναστατική γυμναστική.

  5. 2008 Ιουνίου 13

    η κίνηση του ΓΑΠ είναι συμβολική κι έχει πολλούς παραλήπτες.
    Πήρε ένα ρίσκο, έκανε μια αρχή προς υποστήριξη αυτών που υιοθετεί ως αξίες της πολιτικής του. Οφείλει όμως να στηρίξη αυτήν του, την παράτολμη ομολογουμένως, κίνηση με την εν γένει στρατηγική του από δω και στο εξής και να μην είναι ένα πυροτέχνημα.

  6. 2008 Ιουνίου 13

    Μου κάνει εντύπωση που κάποιοι μιλούν για αρχή…Μα έχει περάσει αρκετός για αρχή βρε παιδιά και οι όποιες ζημώσεις μέσα στην κοινωνία έχουν γίνει ένθεν κακείθεν …για ποιά αρχή μιλάμε; “Ημουν νιός και γέρασα”. Τα ρίσκα γίνονται στην αρχή κι όχι στη μέση ή στο τέλος, μήπως;
    Να είμαστε λίγο σοβαροί-όχι ως υποστηρικτές θα έλεγα- αλλά ως Πολίτες. Η 8ετία Σημίτη δεν σβήνεται επειδή διαφώνισε για το δημοψήφισμα…δεν αλλάζει καμία εσωκομματική διαμάχη και, κυρίως, δεν επαναφέρει το ΠΑΣΟΚ μέσα στην κοινωνία….Αλλα και πολλά χρειάζονται κι αυτά δυστυχώς δεν εφευρίσκονται ούτε με βάση την άρνηση ούτε με βάση τον εκάστοτε ‘αποδιοπομπαίο τράγο’….αυτός που έχει το μαχαίρι και το πεπόνι απλά κάνει τη δουλειά και έχει μαζί του και τους κατάλληλους ανθρώπους για να χαράξει νέα πολιτική κι όχι για να αφισσοκολούν την επικράτεια με τον 20ο αιώνα…ακριβώς γιατί είμαστε στον 21 και σε αυτό έχει συμβάλλει -με όποια λάθη- και ο Σημίτης….

  7. 2008 Ιουνίου 13

    @pinelopi
    θα συμφωνήσω με την gournelou. Αυτά γίνονται στην αρχή και όχι στο τέλος ή στη μέση. Το ζήτημα έστω και την ύστατη στιγμή αφού τόλμησε να αποφασίσει και ποιούς άλλους θέλει να στείλει σπίτι και στην σύνταξη ή σε άλλο κόμμα και παράλληλα να μιλήσει για πολιτική.
    @gournelou
    συμφωνώ μαζί σου και λέω ένα παράδειγμα πολιτικής πρότασης ΠΑΣΟΚ :
    Πράσινη Ελλάδα. Μα αυτό λέει και ο Καραμανλής (και φυσικά το εννοεί αλλιώς…ο ΓΑΠ πως το εννοεί εκτός ευχολογίων;). Διότι δεν θα πείσουμε τον κόσμο να γκρεμίσει αυθαίρετα με ευχές. Από ότι θυμάμαι και το ΠΑΣΟΚ συντέλεσε τα μάλλα για την τροποποίηση του συντάγματος και την επέκταση της δόμησης. Και το ΠΑΣΟΚ έκλεισε τα μάτια σε οικο-δομικά συμφέροντα. Απλώς με την ΝΔ μάλλον όλα αυτά έχουν ξεφύγει από κάθε έλεγχο.
    Και αυτό για μένα είναι ένα μικρό (αν και σημαντικό ζήτημα).
    Για την ακρίβεια; Δεν είναι πολιτική πρόταση οι εντατικοί έλεγχοι της αγοράς. Το σημαντικό ζήτημα ποιός θα συγκρουστεί με τις δυνάμεις της αγοράς; Αν σας ρώταγα θα πιστεύατε ότι θα το κάνει αυτό το κόμμα; Απαντήστε με το χέρι στην καρδιά!!! Γιατί έχω τόσα παραδείγματα αντίθετα!

  8. 2008 Ιουνίου 13

    ο φίλος μου Νάσος Θεοδωρίδης μου έστειλε ένα σχόλιο του που επειδή δεν μπόρεσε να βρει τον τρόπο να το αναρτήσει ως σχόλιο το αναρτώ κατόπιν αδείας του. Αν και μακροσκελές έχει την αξία του να διαβαστεί :

    Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι η κίνηση του Γιώργου να την πέσει στο Σημίτη και να τον διαγράψει σχετίζεται και με τα μαύρα ταμεία της Ζίμενς.. Και ότι είναι σαν να λέει πως «εγώ δεν έχω καμία σχέση με όλα αυτά».
    Η έντονη φημολογία στον Τύπο και τα ΜΜΕ αναφέρεται προς το παρόν σε πέντε στελέχη που πέρασαν από τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας, Άμυνας, Μεταφορών και πιθανότατα Δημόσιας Τάξης. Όλοι τους ήταν άνθρωποι του Σημίτη και όλες οι πράξεις για τις οποίες φέρονται να κατηγορούνται διεπράχθησαν επί των ημερών του. Που ήταν η χειρότερη (δηλαδή δεξιότερη) οκταετία του ΠΑΣΟΚ.

    Το ίδιο όμως κάνει από την άλλη πλευρά και ο Καραμανλής. Δεν διέγραψε βέβαια τον Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά ένιψε τα χέρια του και είπε «βρείτε τα μόνοι σας». Όλοι γνωρίζουν επίσης ότι η πορεία Μητσοτάκη – Σημίτη όλα αυτά τα χρόνια ήταν περίπου ταυτόσημη και ότι τους στηρίζουν πάνω κάτω οι ίδιες δυνάμεις της αγοράς – για να το πω κομψά. Ο Καραμανλής όμως δεν διαθέτει την δύναμη για να κάνει κάτι ανάλογο με τον προαιώνιο εχθρό του, δηλαδή με το αδίστακτο μητσοτακέικο.

    ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ βεβαίως μεταξύ Σημίτη και Γιωργάκη. Και οι δύο είναι υπέρ της άθλιας Ευρωσυνθήκης, που εξυμνεί την Αγορά και τον Ανταγωνισμό.

    Απλώς ο Σημίτης είναι τόσο (αηδιαστικά) προσηλωμένος στις ηγετικές κλίκες της Ε.Ε. (στο περίφημο “διευθυντήριο της Ε.Ε.’ που θα έλεγε στις καλές του εποχές και ο αείμνηστος Ανδρέας που δεν μασούσε τα λόγια του – Θεος σχωρέστον τέτοιες μέρες του Ιούνη, παρεπμπιπτόντως), ώστε ο “κινέζος” λειτουργεί πλέον ως ατζέντης του πιο σκληρού πυρήνα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας (ευελπιστώντας ίσως μια μέρα να διαδεχτεί τον Μπαρόζο).
    Για αυτό δεν ανέχεται ούτε δημοψηφίσματα ούτε τίποτε.

    Από την άλλη, ο Γιώργος επενδύει σε ένα προφίλ μεταμοντέρνας συμμετοχικής δημοκρατίας, δηλαδή λέει μεν “ναι στο δημοψήφισμα” αλλά αν προκηρυχτεί θα εισηγηθεί…ψήφο υπέρ του “ναι στην ευρωσυνθήκη” (η οποία όμως φαλκιδεύει το κοινωνικό κράτος και τα κοινωνικά δικαιώματα). Αυτό το διαδικαστικό ζήτημα το έχει αναγάγει σε φετίχ, και έχει γίνει πλέον δομικό στοιχείο του πολιτικού προφίλ του.

    Και ενώ δεν του ταιριάζει ως χαρακτήρα ο τσαμπουκάς, κατακλύζεται από το σύνδρομο της “επίδειξης πυγμής” και έτσι υποκύπτει σε εισηγήσεις για σκληρό προφίλ. Είναι μια αντίφαση που έχει πολλά ρίσκα, γιατί τώρα ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου, και νομιμοποιούνται οι βενιζελικοί να ιδρύσουν δικό τους σχηματισμό, με ακόμη πιο κεντροδεξιά χαρακτηριστικά.

    ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ συνεπώς η ξαφνική κίνηση του Σημίτη να συνδέεται με μερίδες της άρχουσας τάξης που επιθυμούν να βρεθεί τρόπος να διακυβερνηθεί συμμαχικά η χώρα, με δεδομένο ότι ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΙΑ στις επόμενες εκλογές. Αυτό σημαίνει συμμαχία ανάμεσα στο καινούριο κεντροδεξιό κόμμα του Βενιζέλου (που θα είναι ίσως το τέταρτο κόμμα της Βουλής, με περίπου 10%) και στη Ν.Δ. που θα είναι το πρώτο κόμμα (με περίπου 37%, δηλαδή φοβερή πτώση).

    Είναι κάτι που μάλλον θα αρέσει πολύ σε Γιάννα Αγγελοπούλου, Βγενοπουλέους, κλπ., αφού θα αποτελείται η νέα (ισχυρή) κυβέρνηση από δύο κόμματα πιστά στη Φιλοσοφία της Οικονομίας της Αγοράς.
    Θυμίζω τις πρόσφατες “ανατριχίλες” σημιτικών βουλευτών που αντιτίθεντο σφόδρα σε πιθανή επανακρατικοποίηση του ΟΤΕ (όταν μιλάγανε νόμιζες ότι ακούς κλωνοποιημένους Αλογοσκούφηδες).

    Ανοίγει έτσι ο δρόμος και για Προεδρία Δημοκρατίας του Σημίτη (ατύχησες Σουφλιά). Αυτό θα επισφράγιζε τη διαιώνιση της κυριαρχίας αυτής της νεοσύστατης συμμαχίας ανάμεσα σε παλαιούς και σε νεόκοπους πολιτικούς σχηματισμούς – εκφραστές (όλοι τους ) της άρχουσας τάξης.

    Μάλλον τίποτε δεν είναι τυχαίο.

    Και μέσα σε όλα αυτά τι θέση θα έχει ο Λαμπράκης ?
    Μάλλον θετική για το νέο εγχείρημα (αν κρίνουμε από τους σχολιαστές του Μέγκα).

    Γιώργο έχασες.
    Έκανες πραγματικά ό,τι μπορούσες για να υποβάλεις τα διαπιστευτήρια και τα σέβη σου προς την άρχουσα τάξη (π.χ. φανατικήχυδαία ταύτιση σου με το άρθρο 16 παρά το τρίξιμο των οστών των προγόνων σου), αλλά δυστυχώς για σένα “εμετρήθης, εζυγίσθης και ευρέθης ελλιπής).
    Τώρα το κατεστημένο (που τόσο σε στήριξε αρχικά), σε πετάει σα στιμμένη λεμονόκουπα.
    Όπως έστρωσες, θα κοιμηθείς.

    Νάσος.

  9. 2008 Ιουνίου 14

    Ο Τσοχατζόπουλος, όμως δεν ήταν δικός του. Ηταν εσωτερικός αντίπαλος..
    Πάντως, οπως κι εγω γράφω και λεω, ο ΓΑΠ θέλησε να απαλλαγεί από εκείνο το ΠΑΣΟΚ που στα μάτια του κόσμου είναι απαξιωμένο. Αυτό εχει μια λογική, αλλά νομίζω ότι στα μάτια του κόσμου δεν πιάνει. Ακούω πολλούς αγανακτισμένους, όχι γιατί είναι σημιτικοι , αλλά γιατί θεωρούν ότι ένας πρωην πρωθυπουργός δεν αποπέμπεται. Να θυμήσουμε τον Καραμανλή τί εκανε με Εβερτ και τη λοιπή παρέα. Τους αγνόησε και ειπε αστους να σαπίσουν. Εγω δεν τους πειράζω, ούτε μπαίνω σε διαδικασια αντιπαράθεσης μαζί τους..
    Αντίθετα, η υπερβολική ευθιξία του ΓΑΠ αναδεικνύει εξίσου υπερβολικά την αδυναμία του, την έλλειψη αυτοπεποίθησης που ενδεχομένως τον διακρίνει.

  10. 2008 Ιουνίου 14

    @ritsmas
    για τον Άκη το ζήτημα είναι πιο τελειωμένο κατά την δική μου άποψη. Αμελητέα ποσότης…
    Η επιλογή της σύγκρουσης με το απαξιωμένο ΠΑΣΟΚ, ακόμα και να πούμε ότι είναι σωστή, αλλοίμονο αν εξαντλείται στην “εκτόπιση” Σημίτη. Απιτεί τέτοιες ρήξεις και έρχονται τόσο αργά, που στην συνείδηση του κόσμου, συμφωνώ ΄τι δεν μετράνε. Απαιτείται μια άλλη πολιτική πια. Και δεν νομίζω ότι αυτό είναι προς συζήτηση….
    Ο ΓΑΠ δεν έχει πάντως προβλημα αυτοπεποίθησης. Πρόβλημα πολιτικών επιλογών έχει…Οι καιροί απαιτούν λύσεις. Αυτές δεν τις έχει. Και ο κόσμος βαρέθηκε τους μαθητευόμενους μάγους.

  11. 2008 Ιουνίου 14

    Σωτήρη, επέτρεψέ μου ο μαθητευόμενος -ακόμα και ο μάγος- πάσχει απο κάποια έλλειψη αυτοπεποίθησης…όπως όλοι άλλωστε οι μαθητές…
    Υπάρχει πάντα βέβαια και η περίοδος μετά τη μαθητεία…τότε, λοιπόν….αυτοί που ξέρουν έχουν δυο φορές ευθύνη απο εκείνους που δεν γνωρίζουν…

  12. 2008 Ιουνίου 14

    @gournelou
    και ναι και όχι…σας θυμίζω σχετικό λογοτεχνικό κείμενο…μια χαρά αυτοπεποίθηση είχε ο μαθητευόμενος μέχρι που κατέστρεψε το σύμπαν…
    αλλά πάνω σε αυτό που λες : υπήρξε περίοδος μαθητείας;

  13. 2008 Ιουνίου 15
    Kostas S. H. permalink

    Φίλοι,

    Η χώρα έχει δομικά προβλήματα στη λειτουργία της. Όλοι το ξέρουμε, αλλά κανείς δεν το ‘μολογάει σαν συνολική αλήθεια. Ο Γιώργος είναι ο μόνος που κάτι προσπαθεί να πει, αλλά όλοι είναι ως φαίνεται μακριά νυχτωμένοι.

    Η αγορά ελέγχεται από μονοπώλια και καρτέλ. Κανείς δε μπορεί να αντιδράσει. Στην Αμερική η Microsoft κόντεψε να κλείσει γιατί κατηγορήθηκε για μονοπώλιο. Εδώ ο ΟΤΕ κατέχει ακόμη μονοπωλιακές παροχές (ποιος συνδέει την πολυκατοικία με το ΚΑΦΑΟ;) – μη μιλήσουμε για τη ΔΕΗ – και εμείς δίνουμε τη διαχείριση σε ιδιώτες (και για την δήθεν καλή μετοχοποίηση: ακόμα και μετοχές να δίνεις στην περίπτωση αυτή πειράζει αφού η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να απολογηθεί στους μετόχους της ακόμη κι αν δεν έχουν πάνω από 50%). Ως φαίνεται το να διαχωριστούν μονοπωλιακές παροχές και μη σε κρατικές και μη εταιρείες, αντίστοιχα, είναι δύσκολο πράγμα για την αποικία που ζούμε.

    Η οικονομική και επαγγελματική ζωή του τόπου πνίγεται κάτω από διαδικασίες, οι οποίες κατορθώνουν ακόμα και να ακυρώνουν τους νόμους που ψηφίζει, ή είχε ψηφίσει στο παρελθόν η Βουλή.
    Τα δικαστήρια αργούν τόσο να αποδώσουν δικαιοσύνη, ώστε τελικά ο δικαιομένος να λαμβάνει ηθική και μόνο δικαίωση, ή και μετά θάνατον αποκατάσταση του ονόματός του. Συνεπώς, ο κάθε πραγματικά παθών τα παρατάει και προσπαθεί να συμμαζέψει τα συντρίμια του από αυτό που του έτυχε. Έτσι η δικαιοσύνη παραμένει εργαλείο για τους έχοντες και κατέχοντες οι οποίοι συνεχίζουν τα μακροχρόνια οικονομικά παιχνίδια τους εντός των δικαστηρίων.

    Η καθημερινή επαγγελματική ζωή είναι ένα ατελείωτο “αλισβερίσι” με τη γραφειοκρατία και την περιρρέουσα διαφθορά. Ένα πλέγμα διαταγμάτων και νομοθετημάτων (πολλά εκ των οποίων είναι προπολεμικά, βασιλικά, ή χουντικά) ορίζουν ένα άλυτο πλέγμα διαδικασιών, κατοχυρώνουν τη διαφθορά και παρεμποδίζουν κάθε τίμιο να ασκήσει το επάγγελμά του.
    Η εκτελεστική εξουσία (και συνήθως η παρατρεχάμενη εξουσία των υπουργικών διαδρόμων) κατορθώνει να συντηρεί και να θεσπίζει επιπλέον διαδικασίες ώστε να ελέγχει πλήρως την εφαρμογή των νόμων, μα τόσο πολύ που αν χρειάζεται και να τους ακυρώνει στην πράξη.

    Και φυσικά, μα πού λόγος για δημοψηφίσματα. Σιγά μην αφήσουμε τους ταλαίπωρους ιθαγενείς να πουν τη γνώμη τους και να ξεφύγει από μας η εξουσία. Γιατί ως φαίνεται, στην Ελλάδα η εξουσία θέλουμε να είναι εξουσία -σιγά μην αποφασίζει ο καθένας. Kαι φυσικά αδειοδοτούμε απεριόριστα τους πολιτικούς να κάνουν ότι θέλουν (είναι τυχαίο το πάθος όσων αναμιγνύονται με την πολτική για την οποιαδήποτε εκλογή τους σε οποιαδήποτε θέση;). Και όταν φτάνει η ώρα των εκλογών κάθε τι ιδεολογικό, προγραμματικό και εντέλει πραγματικό χάνεται πίσω από τα πρόσωπα. Ο Έλληνας καλείται να ψηφίσει μόνο για πρόσωπα. Κι αν κανείς κάνει τη βλακεία και ψηφίσει πρόγραμμα (και όχι τον κολλητό βουλευτή κι ας είναι αυτός σε όποια παράταξη θέλει), τότε δεν έχει παρά να περιμένει μόνο μερικούς μήνες για να δει να ανατρέπονται όλα εκείνα τα ωραία προγραμματικά γραφόμενα και λεγόμενα (αλήθεια θυμάται κανείς εκείνα τα προεκλογικά ΔΕΝ του Καραμανλή για το ασφαλιστικό;).

    Εντέλει, δε μπορούμε να καταλάβουμε ως φαίνεται όταν ένας άνθρωπος μας μιλάει για τα δικαιώματά μας. Θέλουμε αυτός που μας τα λέει να είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα μας. Δηλαδή, κάνε ότι θές “αρχηγέ” αρκεί εμείς που το λέμε να είμαστε “οπαδοί” σου.

    Αυτά τα σχετικά λίγα, και δυστυχώς στα γρήγορα και βιαστικά.

  14. 2008 Ιουνίου 16

    @kostas
    συμφωνά με τον εφιάλτη που περιγράφεις. ΑΛλά αυτό το αδιέξοδο έχει οδό διαφυγής; Ή είμαστε καταδικασμένοι;

  15. 2008 Ιουνίου 16
    Kostas S. H. permalink

    Αντιγράφω από ένα άλλο blog που διαβάζω επίσης(http://tomati.net/2007/05/28/hypocricy/):
    “Στη Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα:
    Πολύ σωστά. Αν αποκτήσουμε Δημοκρατία, θα το διαπιστώσουμε.”

Leave a Reply

Note: You can use basic XHTML in your comments. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS